După ce a studiat hărțile căilor ferate existente, dar inspirat şi de cercetările altor persoane, Mihai Nanu, un cunoscut blogger şi activist civic braşovean vine cu o idee surprinzătoare, dar modernă şi fezabilă pentru dezvoltarea unui transport de calitate în zona metropolitană Braşov.
Este vorba de implementarea sistemului S-Bahn, un sistem rapid de tranzitare şi transport călători, ce foloseşte infrastructura feroviară existentă.
Astfel, Mihai Nanu a analizat infrastructura feroviară din zona Brașovului și a identificat posibilitatea realizării unor tronsoane:
Tronsonul 1: Zărnesti – Gara Brasov, linie CF deja existentă in exploatarea RegioTrans. O statie la Ina Schaeffler ar trebui sa completeze traseul existent.
Tronsonul 2: Codlea – Aeroportul Brasov – Parcul Industrial Ghimbav- Gara Bartolomeu – Gara Brasov. Ar fi o linie CF separată de cea existenta acum.
Tronsonul 3: Sfantu Gheorghe – Gara Brasov, linie deja existenta.
Tronsonul 4: Teliu – Stupinii Prejmerului – Prejmer – Harman (intersecție cu Tronson 3) – Sanpetru – Gara Brasov.
Tronson 5: Teliu – Budila – Carpinis – Purcareni – Tarlungeni – Electroprecizia Sacele – Cernatu – Baciu – Darste – Gara Brasov
Tronsonul 6: Predeal – Timișul de Sus – Timișul de Jos – Darste – Gara Brasov, tronson existent.
Gări de legătura: Bartolomeu, Darste, Harman, Teliu, iar Gara Brasov va fi punct central.
Ideea iniţiatorului este aceea de a cuprinde în proiect marile aglomerări urbane din cadrul Zonei Metropolitane Braşov, între Zărneşti și Săcele, Predeal, Codlea și Sfântu-Gheorghe (ultimul ca oraș în proximitate).
Acestor aglomerări urbane li se adaugă și marile platforme industriale cu flux însemnat de oameni: Cristian (Ina Schaeffler, Autoliv, Quin), Ghimbav (Parcul Industrial Ghimbav și viitorul Aeroport), Prejmerul cu parcul său industrial sau zona comercială dintre Săcele-Dârste-Steagu’.
Sistemul de S-Bahn oferă posibilitatea de a călători prin transbordare în gările de legătură între oricare din puncte și tronsoane (sau magistrale, cum vreți sa le denumiți).
Am ținut cont ca exista deja 3 din cele 6 tronsoane, care se pot moderniza cu investitii mici, partea dinspre Teliu trebuie proiectata sa preia fluxul de călători din Stupinii Prejmerului, Prejmer, sa continue la Gara Harman prin Sanpetru și punct terminus Gara Brasov.
De la capătul de linie Teliu se poate proiecta o linie înspre Budila, Purcareni, Tarlungeni, 2-3 stații in Sacele- Darste-una la Carrefour și Gara Brasov.
Adițional, se poate dezvolta un tronson înspre Bod-Feldioara pe linia ferată deja existenta, unde trebuie sa se înființeze intermodalul de marfa.
spune Mihai Nanu, sustinatorul acestei propuneri
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.