Un articol de presă din anii 30, apărut în Revista Ardealul sublinia necesitatea prelungirii liniei ferate de pe Valea Teleajănului, prin satele săcelene până la Brașov.
Traseul cerut atunci, Ploiești-Văleni de Munte-Săcele-Brașov, ar fi dus, conform autorilor articolului, la o modernizare și dezvoltare a zonei, dar ar fi fost și o reparație morală și economică pentru săceleni.
De ce o reparație? Deoarece, considera autorul articolului, “Săcelele Brașovului a fost, poate, singura așezare din Ardeal ce a suferit în urma Unirii din 1918. Economia de vite, atinsă grav din cauza războiului a fost aproape desființată în urma aplicării reformei agrare (n.r 1923)”
În urma acestei reforme agrare, au fost împroprietăriți mulți români și astfel au disparut posibilitățile de pășunat liber.
Autorul considera că cei mai loviți au fost crescătorii de vite din Săcele.
“O linie ferată care să desfunde înfundatele sate săcelene”, spune autorul, “ar salva deci aceasta regiune a Brașovului”.
Sigur, ca la orice exercitiu imaginativ de istorie alternativă, rămâne întrebarea: Ce ar fi fost dacă?
sursa text: pagina FB Calea Ferată Suburbană Braşov – Satulung
sursa foto: Carpathiandream.blogspot.ro
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.