Reforma învățământului din 1870 în Transilvania promova programe de instruire sistematică privind pregatirea tinerilor pentru viața adultă.
Astfel, în Țara Bârsei, s-au elaborat regulamente școlare care aveau în vedere formarea tinerilor, o modalitate de consolidare a cunoștințelor și de instruire practică, a formării tinerilor pentru viața adultă.
În Săcele, de exemplu, la cursul de „Croi pentru dame”, sub îndrumarea lui Iuliu Ilieș, specialist în „desemnă industrială” au participat douăsprezece cursante, care au învățat să coasă la mașina de cusut, să brodeze pe tull, să facă broderii sparte sau pline, să lucreze dantelă fileu.
Paralel, în alte zone, sub influența școlii sau a bisericii, s-au organizat cursuri de lucru manual sub îndrumarea unor persoane cu cunoștințe temeinice în arta textilelor, gospodărie (fete) sau în deprinderea cunostințelor teoretice și practice de tip meșteșugăresc cum ar fi rotărit, strungărit, tâmplărie (băieți).
În Cristian, de exemplu, în perioada interbelică și postbelică, în timpul iernii după masa, fetele învățau să țeasă pânză, să croiască pânza țesută și să confecționeze piese de îmbrăcăminte, iar băieții învățau cunoștințe de agricultură, pomicultură sau deprinderi în prelucrarea lemnului.
Acest tip de prelungire a educației școlare a avut drept scop pregătirea tinerilor pentru viața adultă, formau nu numai deprinderi dar și calități necesare atât în viața de familie cât și în viața socială.
sursa Muzeul de Etnografie Brasov
Restaurantele din Săcele pot servi și la interior clienții, fără a depăși 30% din capacitate
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.