Zilele acestea se petrece un fenomen interesant în administrația de la Săcele.
Primarul Popa Virgil anunță triumfal că de la 1 septembrie vine RAT-ul la Săcele.
Dar care este relatia și istoricul administratiei PSD de la Săcele cu ideea de RAT? Ei bine, adevarul este altul…
Pesediștii, cu Popa Virgil și Gadea Sorin vârf de lance in anii 2016-2020, au respins constant ideea de a avea un transport modern la Săcele, efectuat de RAT Brașov. Ba chiar erau extrem de agresivi și omorau din fasa orice discutie pe subiect.
În 2017, primarul Popa Virgil scotea municipiul Săcele din Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, considerând că participarea săceleană acolo este inutilă.
Iată ce declara în aceea perioadă edilul pesedist de la Săcele: ”O asociere din care noi, săcelenii, nu am avut absolut nimic de câștigat a fost realizată tot în timpul mandatului primarului Radu Florea Nistor, în anul 2013, când am intrat în Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. […] Anul trecut, în luna noiembrie, am propus Consiliului Local ieșirea și din această asociație, propunere aprobată”
Acum, la 6 ani distanta de momentul 2017, dupa ce a asistat nepasator la falimentul moral, financiar și calitativ al transportului săcelean, Popa Virgil merge cu coada între picioare tot la Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov și îi solicită acesteia să preia transportul de la Săcele.
Virgil Popa nu vrea RAT la Săcele de drag, ci din disperare și incompetență administrativa!
În mod bizar, incompetența și eșecul lui Popa Virgil sunt vești bune pentru călătorii săceleni, ce ar putea primi din 1 septembrie un transport modern, curat și efectuat cu un parc auto mai nou.
Într-o declarație pentru presă, primarul de la Sacele își recunoaște limitele și spune că „Nu putem ţine pasul”. Alții pot, precum Făgăraș sau Câmpina (că să dăm exemple de localități asemănătoare).
Pesedistul Popa Virgil, a declarat pentru Bună Ziua Brașov că preluarea transportului în comun din municipiul vecin de către RATBV se va face în contextul în care licenţa operatorului Servicii Săcelene expiră în 31 august şi nu va mai fi prelungită. „Nu putem ţine pasul. Avem în flotă inclusiv autobuze cu norma de poluare Euro 3, unele vechi de 20 de ani. Nu avem cum să cumpărăm 20 de autobuze noi, aşa că am început demersurile pentru preluarea serviciului de către RATBV. […]”
Cum vor fi cursele RAT, de ce autobuze vor fi deservite, care va fi orarul de transport … asta depinde doar de suma pe care Popa Virgil si municipalitatea de la Săcele este dispus sa o plateasca din bugetul local.
Plateste putin, primeste putin, plateste mult, primeste mai mult. RAT-ul nu vine pe gratis!
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.