Cătălin Frangulea, director în cadrul AMDDTM Brașov a fost prezent la ședința de Consiliu Local de la Săcele din luna martie și a prezentat câteva concluzii ale unui Studiu de Oportunitate ce are ca subiect transportul în comun de pe raza municipiului Săcele.
Iată ce a spus Frangulea: ”Eu si colegii mei din agentie am elaborat studiul de oportunitate care sta la baza Hotararii de Consiliu Local.
Practic dat fiind faptul ca contractul actual de servicii publice care deserveste legatura municipiului Sacele cu Municipiul Brasov va expira la 31 august [n.r 2023], am procedat conform legii la evaluarea optiunilor disponibile pentru gestiunea acestui tip de serviciu si ulterior in functie de recomandarile din studiu, in urma votului dumneavoastra vor fi parcursi urmatorii pasi”
Acesta a continuat să prezinte și 2 soluții analizate. Studiul in principiu a analizat optiunea mun. Sacele de a gestiona independent serviciul de transport prin Primarie sau prin SC Servicii Sacelene, dar asta elimina absolut complet optiunea de a intra cu autobuzul in Mun. Brasov.
Cea de-a doua optiune, cea pe care studiul o recomanda, este delegarea gestiunii catre Asociatia Metropolitana de Transport, astfel incat sa se poata realiza legatura cu alte localitati din Zonei Metropolitane.
Odata aprobata aceasta delegare, studiul analizeaza si optiunea de a utiliza in continuare varianta de operator 2 contracte ceea ce se intampla acum pana la 31 august sau varianta in care se atribuie unui singur operator.
”Colegii mei si cu mine am facut o analiza a datelor economice ale RAT Brasov si Servicii Sacelene, raportat la parametrii de performanta ai serviciului respectiv venituri realizate per calator inregistrat, venituri realizate per angajat, cifra de afaceri raportata la nr de angajati.
Datele arata ca performanta economica a RAT Brasov este sensibil mai buna fata de a ccelor de la Servicii Sacelene SRL, lucru explicat de capacitatea RAT Brasov ca societate mare sa preia anumite riscuri din piata si de asemenea sa se adapteze la evolutiile pietei, cu atat mai mult cu cat in ultimele 24 de luni am constatat o crestere enorma a preturilor la combustibil si energie elecrica, cheltuielilor.
Ca urmare studiul recomanda urmatoarele elemente: in continuare, asa cum este acuma, delegarea gestiunii catre Asociatia Metropolitana de Transport si propunerea ca de la 1 septembrie, contractul incheiat cu RAT Brasov pe zona Metropolitana mai putin Sacele sa fie extins si cu teritoriul UAT Sacele, astfel incat RAT sa devina operatorul unic la nivelul intregii zone”, a mai spus Cătălin Frangulea.
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.