Arătat cu degetul pe tema achiziției de autobuze second-hand de către primarul Brasovului, George Scripcaru, fostul primar Allen Coliban a facut o postare despre care spune ca este “‘Adevărul despre autobuzele Mercedes”
O redăm integral mai jos:
La trei luni de la preluarea mandatului, primarul Scripcaru a “descoperit” autobuzele a căror achiziție a demarat în 2023 și care au fost recepționate în urmă cu aproape un an, autobuze care deservesc de luni de zile transportul public metropolitan. Am făcut această filmare “pe teren”, chiar din autobuzele Mercedes criticate de Scripcaru, distribuite pe linia 710, cea care leagă Săcele de Brașov. Lucru pe care ar fi putut să îl constate chiar el, dacă l-ar fi interesat adevărul.
Câteva mențiuni:
• Achiziția a fost derulată de către RATBV, care au intenționat să achiziționeze doar autobuze second-hand, Euro6. La sugestia mea și în baza analizei solicitate, au agreat să cumpere 15 hibride articulate, noi. Cu privire la cele second-hand, la insistențele mele, discuțiile inițiale cu furnizorii fuseseră ca autobuzele second-hand să fie doar pentru primul an, ca variantă intermediară până la livrarea celor noi, urmând ca furnizorul să le ia înapoi prin buy-back. RATBV a insistat că are nevoie de ele și după și le-a păstrat. Poze cu felul în care s-au prezentat la recepție, în primul comentariu, de unde se vede clar că nu au fost achiziționate niște vechituri, ci autobuze de calitate, ce au deservit transportul public din Viena înainte de a ajunge la Brașov.
• Este important de reținut că introducerea Săcele în transportul metropolitan era esențială pentru a avea un transport 100% integrat, însă lucrul acesta a fost blocat pe perioada mandatelor lui Scripcaru, din cauza conflictelor sale politice. Transportul Săcele – Brașov se desfășoară acum cu autobuze Euro6, moderne, fiind eliminate din exploatare toate cele de dinainte (Euro2 sau mai vechi)
• În ceea ce privește autobuzele care nu ar fi funcționale – cele 15 autobuze second-hand, în momentul în care au fost achiziționate, se aflau la jumătatea duratei lor de viață, din afirmațiile RATBV. Tot ce înseamnă monitorizare, control și reparații este responsabilitatea operatorului de transport. Că unele se strică, e normal, se întâmplă asta indiferent de marcă, secția de exploatare a RATBV e important să se ocupe de reparații și de aprovizionarea cu piese. Din discuții avute cu șoferii, aceștia spun că din tot ce au văzut în ultimii 20 de ani, autobuzele Mercedes sunt cele mai fiabile, de altfel ultimele Mercedes din parcul RATBV ce încă mai funcționau erau mult mai vechi decât tot ce a fost achiziționat după aceea.
• Nu în ultimul rând, în ceea ce privește faptul că autobuzele noi au stat în depozit până de curând, întreb și eu: de ce? De ce în ultimele trei luni, de când eu nu mai sunt primar, au stat autobuze hibride, noi, în garaj?
În final, vă îndemn încă o dată să mergeți cu transportul în comun în Brașov, pentru că este cel mai modern și mai verde transport public din România. Este un lucru foarte bun pe care îl putem face pentru noi și pentru orașul nostru. Cu cele 88 de autobuze electrice pentru care am obținut finanțare nerambursabilă și care urmează a fi achiziționate (și pe a căror achiziție merită să ținem un ochi, pentru că a ajuns pe mâna “combinatorului” Cornea) vom avea transport 100% verde în Municipiul Brașov.
conform postare Allen Coliban, senator USR de Brașov
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.