Mulţi locuitori ai oraşului nostru şi-au spus părerea referitoare la transportul în comun din Săcele. Pentru că aceste păreri au fost distribuite pe facebook, pe saceleanul.ro sau în mesaje private, le-am grupat aici, pentru a putea fi citite de toţi cei interesaţi de calitatea, preţul şi viitorul transportului săcelean.
Propunerea iniţială poate fi citită aici: Despre transportul săcelean
Iată şi câteva dintre răspunsurile sau propunerile venite din partea săcelenilor, cu protejarea autorilor mesajelor:
“Evident, noutatea o reprezinta traseele 2 si 3. Ambele cu intoarcere in Precizia. Poate fi o solutie descriminatorie, sa fi acuzat. Educatia cart. Garcini marea problema saceleana !!! Nu te-ai gandit ca in campanii, toate liniile vor intoarce la blocul din Garcini?“
“Te rog mult sa adaugi la aceste propuneri sa fie autobuzele accesibile și persoanelor cu dizabilități, te rog să ții cont și de așa ceva.“
“Ma bucura factul ca exista in Sacele oameni care mai si gandesc! Multumim pentru solutia oferita, sperand ca ea sa trezeasca oamenii care au putere de decizie si sa puna in practica aceasta idee.”
“Ai sustinerea mea si cu siguranta a multor persoane. Ramane sa vedem cu se poate aplica propunerea ta, tinand cont de “serviciile” oferite in acest moment de RAGCPS. Este foarte posibil ca odata ajunsa pe masa primariei aceasta solutie alternativa sa fie dizolvata “
“Suna bine, dar atat deocamdata. Pana la trei lini sa vedem UNA ca functioneaza decent…nu va irositi eforturile …un studiu facut de cineva capabil, profesionit, care cunoaste meserie, serios, pentru o singura linie ar fi indicat pentru inceput. Schimbarea parcului auto, in conditiile actuale de disponibilitate resurse…este utopie. Fonduri sau firme private sunt solutii, dar cum n-au fost aplicate pana acum …va mai trece ceva timp pana va avea cineva acces la “” aceste solutii. Sigur, timpul ne va demostra de ce sunt in stare Sacelenii….caci pana acum…”lipsesc cu desavarsire”…Si va rog luati in calcul si segmentul de piata caruia i se adreseaza acest transport in comun!“
“Va rog sa nu uitati ca la capatul liniei (Garaj) nu locuiesc doar persoane la care va referiti dvs. Ar fi discriminare pentru noi sa nu beneficiem de varianta “Expres”propusa de dvs. Cred ca mai trebuie sa lucrati un pic la aceasta varianta…… in rest ideea e buna si merita propusa.“
“Foarte buna ideea ,si celor care spun ca regia nu isi da interesul,ar trebuii sa se gandeasca, ca nici ei nu isi dau interesul sa isi cumpere bilete ! Dar teoretic este exceptionala ideea,practic mai e de lucrat foarte mult la primarie !“
“In nici un caz linia 3 ! Macar traseul acela sa ramana aerisit, nu exista alveole ptr asa ceva! Vi se pare normal ca de ex si pe traseul actual la statia de la lic Moroianu sa stam pana pleaca autobuzul din statie deoarece nu se poate depasi ( tot lipsa alveolei) … Ideea cu capat de linie la Electroprecizia e excelenta ( dar unde intorc autobuzele ? Ma refer la spatiu)“
“In sfarsit idei noi, binevenite, dar nedorite … Au trecut 25 de ani de ,,schimbare,, cu poziții si scaune diferite, cu oameni cu gandiri, politici diverse, fara a pune dorințe, spre calitate, curatenie, siguranță, respect fata de pasager, fata de client, fata de cel care da banii“
“O idee geniala, mai ales ca ar fi posibilitatea ca sa intervină concurenta intre 3 operatori de transport, dintre care si cel privat, traseul 3 ar fi pe amprenta tramvaiului care circula cu sni urma. Totodata as propune ca prestatia celui privat sa fie in prima faza acoperit de cei 6 operatori existentei cu sediul in Săcele, cu cate un mijloc de transport maxim doua la standarde impuse, 6 buc. ( 12 ) cu plecare la interval de 5 min. Astfel prin concurenta, piața reala isi va spune cuvântul.“
“Ar fi o minune sa schimbati ceva cu transportul din Sacele….nimic nu e imposibil asa ca astept acewa minune“
“Uitati de cartierul ANL care se intinde pana la Dambul Morii si se apropie ca marime de Elecroprecizia ! Poate ar folosi si telescaunului.Ar mai fi si cartierul Timis cu str.Timis ,str 15 Noiembrie,Berzei,Anotimpurilor,etc.“
“O idee minunata! Dar cand iei in calcul, ca manager, un astfel de proiect in primul rand nu trebuie sa uiti ca actuala Regie este pe minus. Am vazut in proiect doar costuri suplimentare, care insa trebuie sa aiba in spate sustenabilitate. Orice intreprindere privata sau de stat trebuie sa se bazeze in primul rand pe un plan solid de management, sa fie echilibrate veniturile cu cheltuielile, astfel sa fie cel putin pe 0 daca nu pe profit, pentru ca de profit este nevoie pt a putea face investitii in modernizarea autobuzelor. Proiectul este bun dar trebuie dezvoltat, iar aici vei intampina dificultati pentru ca ne lovim de buget. Parerea mea este ca trebuie pentru inceput revenit la o taxare apropiata de 100%, adica sa plateasca si cei de mai sus de garaj. Aceasta taxare s-a facut in prima perioada in care a fost contractata o firma privata de paza pe autobuze!“
“Consider ca s-ar putea concepe un traseu in doua variante curse rapide expres cu microbuze 20 loc. care vor circula doar cu pasagerii pe scaune, dotate cu case de marcat, Statii de emisii receptie pentru a se putea cunoaste in timp real fluxul de călători din statiile intermediate, WIFI, etc.“
“Ce idee buna… Si cu cei care stam la garaj ce facem? Mergem cu linia 1 propusa de tin… Tot ca inainte cu miros , frig etc..“
“Ar fi buna si o linie de transport ce uneste localitatile din preajma sacelelui = lunca, prejmer chiar pana in sf gheorghe … ar multi amatori …”
“Eu vin cu o alta propunere. Ce ar fi sa introducem doua lini: 1. Garaj Sacele-Bartolomeu Brasov, 2. Garaj Sacele-Tractorul Brasov. Este umilitor ca sa schimbam autobuzul in statia Astra (Steagu Rosu) si sa ne continuam drumul in Brasov!”
“As mai avea ceva de adaugat la speranta schombarii transportului…sa se prelungeasca programul de circulatie mai ales in wekend pt k cei kre ies tarziu de la munk sunt nevoiti acum sa alerge dupa autobuze,ultimul fiind la 22:30…sustin ideile tale si sper sa se sch ceva din punctu asta de vedere cu transportul…”
“Este o idee buna dar nu este noua. S-a mai incercat punerea ei in aplicare insa pentru un capat de linie legea impune o amenajare speciala (refugiu pentru statie, loc de intoarcere, chiar toaleta) ceea ce nu este tocmai simplu, avand in vedere spatiul restrans, blocurile de locuinte, zgomotul si poluarea, restrictiile de tonaj si altele. Oricum, merita incercat iar initiativa discutata in Consiliul Local, Primarie, Politie, ARR pentru stabilirea masurilor concrete de concretizare a traseului.”
“Cel puţin una dintre linii să meargă până îm Livada Poştei. Capătul de linie de pe Poienelor să fie desfiinţat. Să rămână doar ca simplă staţie.”
Propunerea iniţială poate fi citită aici: Despre transportul săcelean
Acestea sunt doar câteva din multele mesajele primite, pentru care vă mulţumim! TOATE au fost păstrate şi vor fi luate in considerare atunci când se va schimba ceva în acest domeniu.
In egală măsura le mulţumesc şi celor ce mi-au scris lucruri mai putin placute referitoare la aceasta propunere, chiar dacă ameninţările sau jignirile lor nu m-au bucurat.
Trebuie, stimaţi săceleni, să ne implicăm mai mult şi să comunicam mai des! Aşa apar ideile bune, susţinute de întreaga comunitate săceleană.
Al dumneavoastră, Ciprian Sterpu
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.
DA TOATA LUMEA ISI DA CU PAREREA DE TRANSPORT DAR DE PADURIILE CARE INCET NU MAI EXISTA DIN CAUZA TAIERILOR ILEGALE SE FURA CE A MAI RAMAS FRUMOS DOMNULE PRIMAR AI DISTRUS PADUREA SACELELUI.GANDITIVA SI LA ASTA ?????????????/
Daca nu s-ar vinde si de doua ori acelasi bilet de catre sofer probabil s-ar aduna si mai multi bani.
Bine Bine, cu transportul e bine daca ar mai baga inca doua linii, dar programul o sa fie la fel?? ultimul atuobuz tot la ora 22:30 o sa fie din Poienelor? asta fiind sambata si duminica.. Dar hai sa ne gandim si altefel, mai sunt oameni care sambata si duminica lucreaza schimbul 2 si ies la ora 23:00 .. aici nu ne mai gandim? nu cred ca le convine la toti sa de 20 sau 30 de lei in fiecare seara ca sa ajunga acasa..?? deci cu programul o sa se faca ceva? ar fi bine daca ultimul autobuz ar fi la 23:30 atunci lumea ar fi multumita. asta e o intrebare care multi o zic.
Am noroc ca unchimeu e sef la politie, beleste pula ala care se ia de mine indiferent ca e tigan sau bulangiu si sa nu zic de primar idiotul a refuzat sa faca un penitenciar de maxima securitate acum 3 ani in garcini (planul era din partea bucuresteniilor) asa se cacau tiganii pe ei si nu isi mai faceau de cap. Imi pare rau de cuvintele urate dar ma cac in pizda masii de primar prost si unchimeu i-a zis sa nu dea inapoi initiativa asta doar si militarii umblau pe acolo, jandarmi…
cei care termina la 11:00 pm firma la care lucreaza ii aduce acasa cu un autocar sau microbuz, eu sant la RATBV sofer si ma aduce un autobuz pana in Sacele