Consilierii săceleni au pe masă un proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii Municipiului Săcele din Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, iniţiatorul fiind chiar primarul Virgil Popa.
Propunerea administratiei poate scoate Săcelele dintr-o asociere din care fac parte toate celelalte localităti din zonă: municipiul Brasov, orasul Predeal sau comunele Budila, Hărman, Prejmer și Tărlungeni.
Ce este Asociația Metropolitana Pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public și la ce e bună ea?
Asociația Metropolitana Pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (abreviata AMPDDTP) este autoritatea responsabila de intocmirea unui Plan de mobilitate urbană durabilă ce acoperă polul de creștere Brasov, format din municipiile Brasov, Săcele și Codlea, orasele Ghimbav, Predeal, Râșnov și Zărnești, comunele Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan și se referă la perioada 2016 – 2030.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost realizat în perioada 2014 – 2015 de un consorțiu internațional de consultanți cu sprijinul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și este un document strategic fără de care accesarea de fonduri europene pentru zona de transport nu este posibilă.
Viziune modernă
Utilitate există și pentru Săcele, pentru ca viziunea de dezvoltare a mobilității pentru polul de creștere Brașov în perioada 2016-2030 este realizarea unui sistem de transport integrat, durabil, sigur și accesibil tuturor, conectând oameni si locuri, susținând economia, mediul și calitatea vieții, în Polul de Creștere Brașov.
Din orice discutie sau propunere pentru zona de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public, Săcelele nu va mai fi parte a procesului de decizie și ar fi păcat să ratăm o astfel de oportunitate.
Ce ne costa să fim parte a Asociației Metropolitane Pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public?
Primăria Municipiului Săcele va economisii 10.000 de lei pe an prin scoaterea Săcelelui in afara Polului de Crestere Brasov cand este vorba de Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public.
Conform statului, cuantumul cotizatiei anuale a fost de 300 de lei, (foto sus), din 2016 acesta fiind stabilit la 10.000 lei, însă nota explicativă vorbește de lipsa de comunicare dintre Asociație și Primăria Municipiului Săcele ca argument pentru iesire.
Săcelenii își doresc un transport ca în Brașov, modern, curat, rapid si sigur. Orașul nostru nu trebuie să piardă șansa de a fi parte reală din zona metropolitană.
Odată ieșiți din toate asocierile metropolitane, orice proiect pe zona de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public se va face fără Săcele.
Ciprian Sterpu, consilier local PNL Săcele
Un sondaj de opinie pornit pe pagina Săceleanul.Ro si la care au votat peste 680 de persoane (un record pentru sondarea online din ultimii ani) a stabilit clar ca săcelenii doresc un transport metropolitan care să activeze si in orasul nostru.
92% au raspuns ca DA, RAT-ul Metropolitan este pentru Săcele o soluţie mai bună pentru transportul în comun (foto jos)
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.