Home / Actual / Comisia de tăiat hârtii: Guvernul a început lupta cu birocratia
Stres

Comisia de tăiat hârtii: Guvernul a început lupta cu birocratia

Guvernul a lansat astazi “comisia de taiat hartii”, a anuntat premierul Dacian Ciolos, la inceputul sedintei de Guvern. Potrivit acestuia, cetatenii vor putea transmite propuneri pe platforma online maisimplu.gov.ro. Pe scurt, debirocratizarea in administratie presupune reducerea numarului de documente si dosare care trebuie depuse de catre cetateni, de multe ori la aceeasi institutie. In acest sens, vor fi utilizate sisteme informatice pentru transferuri de date intre institutii.

“Sunt lucruri care pot fi facute in mod simplu, valorificand si sistemele informatice si platformele informatice administrative, pe care s-au dat milioane de euro, multe dintre ele nefiind operationale. Daca aceste sisteme le-am conecta, nu ar mai trebui sa solicitam atata birocratie cetatenilor”, a precizat Ciolos.

Dacian Ciolos invita cetatenii sa foloseasca platforma maisimplu.gov.ro “pentru a discuta despre experientele lor cu administratia publica. “Vom invita cetatenii, contribuabilii sa ne impartaseasca din relatia lor cu administratia si care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie sa le depuna la administratie, li se par complicate si ar putea fi simplificate”, a spus Ciolos.

Acesta a precizat ca a fost facuta o prima analiza la nivelul cancelariei prim-ministrului, fiind identificate deja cateva situatii care pot fi simplificate din punct de vedere birocratic. “Am identificate cateva cazuri, as spune absurde, care se perpetueaza in administratie. De exemplu, mamele care tocmai au nascut trebuie sa depuna trei dosare, de multe ori cam acelasi tipuri de documente: unul pentru indemnizatia de crestere a copilului, altul pentru alocatia de stat si un altul pentru stimulentul de reinsertie. Aceste trei dosare contin cam acelasi documente si trebuie sa se plimbe de multe ori pe la aceleasi instituii, cu trei hartii in copii diferite. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, in asa fel incat administratia sa poata sa trateze toate cele trei tipuri de indemnizatie”, a spus premierul.

Un alt caz prezentat a fost cel al cazierului judiciar: “Prin sistemele informatice ar trebui sa punem la punct o modalitate prin care sa nu mai trebuiasca oamenii sa ia cazierul de la un ghiseu ca sa il duca la celalalt ghiseu. Sunt lucruri care pot fi facute in mod simplu valorificand si sistemele informatice si diferitele platforme informatice administrative pe care s-au dat milioane de euro si care multe dintre ele nu sunt inca operationale. Daca aceste sisteme informatice, administrative le-am conecta, n-ar mai trebui sa solicitam atata birocratie cetatenilor”.

sursa: HotNews.ro

Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.

Farmacia Precizia

Leave a Reply