ANUNT CONCURS
PRIMARIA MUNICIPIULUI SACELE, judetul BRASOV, publica anuntul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei functii publice de executie vacante tn baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(4) si art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea si completarea Codului administrativ cu modificarile si completarile ulterioare
Data de publicare a anuntului: 15.11.2024 Functia public! scoasa la concurs:
- Politist local, clasa III, grad asistent , COMPARTIMENT ORDINE SI LINISTE PUBLICA, PAZA OBIECTIVE,CIRCULATIE RUTIERA, EVIDENTA PERSOANELOR -2 posturi
Data, ora si locul desfasurarii probei/probelor suplimentare:
- proba sportiva, Sala de sport din Cart.Stefan cel Mare Mun.Sacele, in data de 16.12.2024 10:00
Data, ora si locul desfasurarii
- proba scrisa 18.12.2024 10:00, primaria municipiului sacele Perioada de depunere a dosarelor 15.11.2024 – 04.12.2024
Perioada verificare eligibilitate candidati: in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor.
Perioada de depunere a contestatiei la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului verificarii eligibilitatii candidatilor.
Perioada solutionare contestatii la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de o zi lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
Conditii pentru ocuparea postului
Pentru Politist local – Clasa III, Grad asistent, COMPARTIMENT ORDINE SI LINISTE PUBLICA,PAZA OBIECTIVE, CIRCULATIE RUTIERA, EVIDENTA PERSOANELOR Studii de specialitate:
- studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diploma de bacalaureat Vechime minima in specialitatea studiilor 1 an
Durata timp de munca: alte situatii prevazute de lege Perfectionari (specializin’)
Se mentioneaza, daca este cazul, conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, dupa caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfectionari sau specializari stabilite expres de lege pentru ocuparea unor functii publice:
Cunostinte teoretice tn domeniul tehnologiei informatiei (necesitate si nivel de cunoastere)
Se completeaza in cazul in care pentru ocuparea functiei publice este necesara detinerea cunostintelor teoretice in domeniul tehnologiei informatiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
Cerinte specifice
Se mentioneaza, daca este cazul, conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 si alin. (2) din OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la obtinerea unui/unei aviz/autorizatii
prevazut/prevazute de lege, cu respectarea prevederilor legislatiei specifice cu privire la
indeplinirea
conditiei:
Bibliografie si tematica
- Constitutia Romaniei, republicata
cu tematica :Constitutia Romaniei, republicata
- Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica :Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare
cu tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- Partea I, partea a II- a, titlul I si titlul II, partea a IV- a, titlul I si partea a VI a, titlul I si titlul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica: Partea I, partea a II- a, titlul I si titlul II, partea a IV- a, titlul I si partea a VI – a, titlul I si titlul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr. 155/2010 a Politiei Locale, republicata;
cu tematica : Conform Legea nr.155/2010 a Politiei Locale
- Ordonanta de Guvern nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica :Conform Ordonantei de Guvern nr.2/2001
- Hotararea de Guvern nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului cadru de organizare si functionare a politiei locale;
cu tematica: Conform Hotararii de Guvern nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului cadru de organizare si functionare a politiei locale;
- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul si actele de identitate ale cetatenilor romani, cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica: Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul si actele de identitate ale cetatenilor romani, cu modificarile si completarile ulterioare;
Atributii stabilite tn fisa postului, precum si alte date necesare desfasurarii concursului:
Atributiile postului in cadrul Compartimentului Ordine si liniste publica, paza obiective, circulatie rutiera si evidenta persoanelor dupa cum urmeaza:
– mentine ordinea si linistea publica in zonele si locurile stabilite prin planul de ordine si siguranta publica al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, aprobat in conditiile legii;
– mentine ordinea publica in imediata apropiere a unitatilor de lnvatamant publice, a unitatilor sanitare publice, in parcarile auto aflate pe domeniul public sau privat al
unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, in zonele comerciale si de agrement, in parcuri, piete, cimitire, precum si in alte asemenea locuri publice aflate in proprietatea si/sau in administrarea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau a altor institutii/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine si siguranta publica;
- participa, impreuna cu autoritatile competente prevazute de lege, potrivit competentelor, la activitati de salvare si evacuare a persoanelor si bunurilor periclitate de calamitati naturale ori catastrofe, precum si de limitare si inlaturare a urmarilor provocate de astfel de evenimente;
- actioneaza pentru identificarea cersetorilor, a copiilor lipsiti de supravegherea si ocrotirea parintilor sau a reprezentantilor legali, a persoanelor fara adapost si procedeaza la incredintarea acestora serviciului public de asistenta sociala in vederea solutionarii problemelor acestora, in conditiile legii;
- constata contraventii si aplica sanctiuni, potrivit competentei, pentru nerespectarea legislatiei privind regimul de detinere a cainilor periculosi sau agresivi, a celei privind programul de gestionare a cainilor fara stapan si a celei privind protectia animalelor si sesizeaza serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan despre existenta acestor caini si acorda sprijin personalului specializat in capturarea si transportul acestora la adapost;
– asigura protectia personalului din aparatul de specialitate al primarului/primarului general, din institutiile sau serviciile publice de interes local la efectuarea unor controale ori actiuni specifice;
- participa, impreuna cu alte autoritati competente, la asigurarea ordinii si linistii publice cu ocazia mitingurilor, marsurilor, demonstratiilor, procesiunilor, actiunilor de pichetare, actiunilor comerciale promotionale, manifestarilor cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, dupa caz, precum si a altor asemenea activitati care se desfasoara in spatiul public si care implica aglomerari de persoane;
- asigura paza bunurilor si obiectivelor aflate in proprietatea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale si/sau in administrarea autoritatilor administratiei publice locale sau a altor servicii/institutii publice de interes local, stabilite de consiliul local;
- constata contraventii si aplica sanctiuni pentru nerespectarea normelor legale privind convietuirea sociala stabilite prin legi sau acte administrative ale autoritatilor administratiei publice centrale si locale, pentru faptele constatate in raza teritoriala de competenta;
- executa, in conditiile legii, mandatele de aducere emise de organele de urmarire penala si instantele de judecata care arondeaza unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, pentru persoanele care locuiesc pe raza de competenta;
- participa, alaturi de Politia Romana, Jandarmeria Romana si celelalte forte ce compun sistemul integrat de ordine si siguranta publica, pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii stradale;
- coopereaza cu centrele militare zonale in vederea lnmanarii ordinelor de chemare la mobilizare si/sau de clarificare a situatiei militare a rezervistilor din Ministerul Apararii Nationale;
- asigura masuri de protectie a executorilor judecatoresti cu ocazia executarilor silite;
- acorda, pe teritoriul unitatilor/subdiv’ziunilor administrativ-teritoriale, sprijin imediat structurilor competente cu atributii in domeniul mentinerii, asigurarii si restabilirii ordinii publice.
- verifica si solutioneaza sesizarile si reclamatiile primite din partea cetatenilor, legate de problemele specifice compartimentului.
- utilizeaza armamentul, uniforma si celelate mijloace din dotare conform prevederilor legale in vigoare;
- indeplineste si atributii specifice politistilor locali din celelate structuri din cadrul Serviciului Politia Locala stabilite conform R.O.F. in situatiile in care sefii ierarhici superiori o decid pentru realizarea in conditii de maxima eficienta a asigurarii ordinii si sigurantei publice;
- indeplinesc orice alte atributii stabilite prin lege avand si obligatia;
- sa asigure realizarea la timp si de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea Serviciului Politiei Locale;
- sa manifeste fermitate in aplicarea legilor si solicitudine fata de organele centrale sau locale cu care colaboreaza sau care cer sprijin in rezolvarea unor probleme din domeniile de activitate ale Serviciului Politiei Locale;
- sa manifeste solicitudine fata de toti cetatenii care se adreseaza Serviciului Politiei Locale prin audiente, cereri, sesizari sau reclamatii in vederea rezolvarii acestora potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
- sa nu divulge datele sau informatiile la care a avut acces decat in conditiile legii.
– obligativitatea respectarii legislatiei privind domeniul general al prelucrarii datelor cu caracter personal
Con^inutul dosarului de concurs si modalitatea de inscriere la concurs
Dosarul de concurs contine, in mod obligatoriu:
- formularul de inscriere prevazut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- copia cartii de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritatile competente, in cazul in care a intervenit schimbarea numelui consemnat in certificatul de nastere;
- copia carnetului de munca si/sau a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului detinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, dupa caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor si altor documente care atesta efectuarea unor specializari si perfectionari sau detinerea unor competente specifice, dupa caz;
- copia adeverintei care atesta starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior demararii etapei de selectie de catre medicul de familie al candidatului, si a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluari psihologice organizate prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- 1copia adeverintei care atesta starea de sanatate corespunzatoare pentru efort fizic, in cazul functiilor publice pentru a caror ocupare este necesara indeplinirea unor conditii specifice care implica efort fizic si se testeaza prin proba suplimentara;
- cazierul judiciar;
- declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere, sau adeverinta care sa ateste lipsa calitatii de lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile prevazute de legislatia specifica;
- declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere, privind faptul ca, in ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituita sau nu i – a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare.
Pentru functiile publice de conducere, dosarul de concurs include si copia diplomei de master in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere. Tn acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilitatii si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta are obligatia sa completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfasurarii etapei de selectie, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire in functia publica. Tn situatia in care, la inscrierea la concurs, candidatul solicita expres preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita potrivit legii si procedurii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozitiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, modelul orientativ al adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata care atesta vechimea in munca si in specialitatea studiilor este prevazut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modalitatea de tnscriere la concurs
Potrivit dispozitiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de catre candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poatetransmite in format electronic, la adresa de e- mail indicata de autoritatea sau institutia publica in anuntul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidati la adresa de e-mail indicata de autoritatea sau institutia publica in anuntul de concurs dupa terminarea programului de lucru al autoritatii sau institutiei publice, dar in perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribui e numar de inregistrare in ziua lucratoare urmatoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus in termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun in copie, cu obligatia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, pana cel tarziu la data desfasurarii probei interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrate de numire in functia publica in cazul promovarii concursului.
Conditii de ocupare a unei functii publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o functie publica persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
- are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
- cunoaste limba romana, scris si vorbit;
- are varsta de minimum 18 ani impliniti;
- are capacitate deplina de exercitiu;
- este apt din punct de vedere medical si psihologic sa exercite o functie publica. Atestarea starii de sanatate se face pe baza de examen medical de specialitate, de catre medicul de familie, respectiv pe baza de evaluare psihologica organizata prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii;
- indeplineste conditiile de studii si vechime in specialitate prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice -( conform anuntului de concurs);
- dovedeste prin certificat sau, dupa caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfectionari sau specializari stabilite expres de lege pentru ocuparea unor functii publice;
g indice 1) are cunostinte teoretice in domeniul tehnologiei informatiei, nivel utilizator mcepator; (nu se aplica functiilor publice vacante si temporar vacante care se ocupa prin concurs organizat in conditiile prevazute la art. VII si art. XV din OUG nr. 121/2023) g indice 2) indeplineste conditia de ocupare a postului referitoare la obtinerea unui av’z sau a unei autorizatii, in conditiile legii, in situatia in care pentru functia publica respectiva este prevazuta ca obligatorie aceasta conditie de ocupare a postului, justificata de indeplinirea unor atributii care necesita un astfel de aviz sau autorizatie;
- nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni care lmpiedica lnfaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori a unei infractiuni savarsite cu intentie care ar face- o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminare a faptei;
- nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o functie publica sau de a exercita profesia ori activitatea in executarea careia a savarsit fapta, prin hotarare judecatoreasca definitiva, in conditiile legii;
- nu a fost destituita dintr- o functie publica sau nu i- a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile prevazute de legislatia specific!;
- i s-a aplicat una dintre modalitatile de ocupare a functiilor publice prevazute la art. 466 alin. (2).
- Conditia de ocupare a functiei publice prevazuta la alin. (1) lit. g2) se indeplineste in termenele si
conditiile prevazute de legislatia specifica.
- Pentru ocuparea functiilor publice de conducere, candidatii trebuie sa fie absolventi cu diploma ai studiilor universitare de master in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau cu diploma echivalenta conform prevederilor art. 57 alin. (2)din Legea nr. 199/2023.
Nota:
Relatii suplimentare privind continutul dosarului de inscriere se poate obtine de la av’zierul institutiei si de pe site-ul Primariei Municipiului Sacele (conditiile de participare si bibliografia se vor afisa la sediul si pe site-ul Primariei Municipiului Sacele : [email protected]
Datele de contact tel.0268/276164 int.105, sau 0786115503:
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.