Primăria Săcele se pregătește de o ”(a)facere” cum numai Virgil Popa știe să facă.
Pe site-ul Primăriei Săcele a fost postat un Proiect de hotărâre privind actualizarea Caietului de Sarcini al Serviciului de Salubrizare si Deszăpezire din Municipiul Săcele aprobat prin H.C.L. nr. 13/31.01.2020, precum și aprobarea modelului de contract cadru.
Acesta va sta la baza viitoarei licitatii publice a cărei țintă este salubritatea și deszăpezirea în Municipiul Săcele.
De ce nu sunt 2 servicii separate, ar putea întreba săcelenii? De ce avem un caiet de sarcini comun de salubritate și deszăpezire?
Răspunsul este poate intuitiv! Pentru că sunt puține companii care pot presta și servicii de salubritate și de deszăpezire. Un astfel de exemplu de companie este chiar prestatoarea actuală, CIBIN SRL, favorită în a prelua încă un contract, dacă analizăm relația armonioasă dintre entitățile săcelene.
Întâi o prelungire automată a contractului, acum licitație cu … final așteptat?
2 ani și jumătate a fost prelungit contractul de Delegare a Gestiunii Serviciului Public de Salubrizare din Municipiul Săcele, un contract început în 8 decembrie 2014 și ce urma să expire în decembrie 2019.
Când este vorba de relația dintre Primăria Săcele condusă de Virgil Popa și CIBIN SRL lucrurile sunt foarte clare.
Primăria este foarte multumiță de cum se prestează serviciile de salubritate și deszăpezire, dar săcelenii nu sunt.
Pregătirea unei licitații acum, în prag de sezon rece, deși ea trebuia efectuată acum multe luni, este o formă de șantaj administrativ la adresa consilierilor locali, indiferent de culoarea lor politică.
Aceștia vor avea de ales între a accepta un prestator nu foarte apreciat de locuitorii municipiului și probabilitatea de a lăsa localitatea o perioadă de timp fără servicii de salubritate și deszăpezire.
Ciprian Sterpu – președinte PNL Săcele
Administrația de la Săcele parea mulțumită cu modalitatea în care se desfășoară activitatea de salubrizare pe raza municipiului, “premiind” atunci prestatorul cu încă 2,5 ani de contract, deși săcelenii și-au manifestat în nenumarate rânduri obiecțiile față de cum se prestează acest serviciu.
Cei 2,5 ani nu au fost aleși la întâmplare. Ei sunt termenul legal maxim cu care se putea prelungi acest contract.
O nouă licitație, una organizată la timp, ar fi adus la masă și alți competitori de pe piața, lucru “evitat” atunci prin această prelungire automată.
Motivul prelungirii a fost că administrația de la Săcele nu a fost gata cu un caiet de sarcini. Acesta a fost până la urma votat în ianuarie 2020, dar nu a stat la baza niciunei licitații.
Acum, caietul de sarcini se actualizează. Întrebarea legitimă este: În favoarea cui?
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.