Primaria Municipiului Săcele a pornit informarea publică referitoare la Regulamentul privind identificarea, ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al Municipiului Săcele.
Cetățenii vor putea anunța în scris sau telefonic existența unor vehicule staționate de cel puțin 6 (șase) luni pe domeniul public, prin depunerea unei sesizări, care se înregistrează imediat la Compartimentul Informații Publice, sesizarea după înregistrare fiind direcționată către Serviciul Poliția Locală Săcele.
In cazul în care sesizarea este întemeiată, agenții constatatori aparținând Serviciului Poliția Locală Săcele vor culege de pe vehicul datele minime posibile referitoare la numărul de înmatriculare, dacă este cazul, categoria, marca și tipul, seria motorului, starea fizică, seria de șasiu sau caroserie, culoarea și vor întocmi un proces – verbal de constatare.
Cu ocazia întocmirii respectivului proces – verbal, agentul constatator va afișa o somație pe caroseria vehiculului, prin care se solicită ridicarea acestuia de pe terenul aparținând domeniului public sau privat al statului ori al municipiului Săcele, în termen de 10 zile.
Ulterior, se va dispune la propunerea organului constatator, după caz, inventarierea, expertizarea, ridicarea transportarea și depozitarea vehculului și a bunurilor aflate în interiorul acestuia, într-un loc special amenajat.
Propunerea de regulament aici!
Ce spune legislația actuală?
O mașină este considerată abandonată dacă stă nefolosită pe domeniul public timp de șase luni, față de un an, cât era până acum, potrivit unei legi adoptate de Parlament.
Conform actului normativ, sunt incluse în categoria “vehiculelor fără stăpân” și mașinile înmatriculate în străinătate.
Astfel, discutam aici de vehiculul de orice categorie, fără plăcuţă de înmatriculare sau alte marcaje oficiale, ori înmatriculate în străinătate, staţionat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deţinător legal este necunoscut.
Deasemenea, vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale de cel puțin 6 luni, al cărui proprietar sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice.
Până la data de 05.11.2020, cei interesaţi pot depune, în scris, recomandări, sugestii şi opinii privind documentele mai sus menţionate la sediul Primăriei Municipiului Săcele, situat în P-ţa. Libertăţii nr.17, pe adresa de e-mail a instituţiei [email protected] .
Persoana resposabilă de relația cu societatea civilă în cadrul proiectului mai sus menţionat este dl. Tarus Nicolae Romeo
Echipa Salvamont Săcele a lucrat în Ciucaș. Nu singură, ci alături de voluntari ce iubesc muntele
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.